Заява про призначення та надання житлової субсидії

Декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії


Про нарахування пільг та субсидій на оплату ЖКП у лютому 2021 р.

  

У зв’язку з встановленням у лютому 2021 року газопостачальними підприємствами нової ціни на природний газ,спожитий населенням у січні 2021 року  управління  праці та соціального захисту населення провело перерахунок нарахованих житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг за січень 11 лютого 2021 року. При цьому, якщо розмір житлової субсидії у лютому становитиме нуль гривень,  виставлення  громадянам  вимоги  щодо  повернення  надміру перерахованої (виплаченої) суми житлової субсидії за січень 2021 року, слід відтермінувати до завершення опалювального періоду. Якщо за результатами проведеного перерахунку сума надміру виплачених коштів за січень 2021 року перевищує суму нарахування пільг / житлової субсидії за лютий 2021 року, то залишок надміру виплачених коштів необхідно утримати з нарахувань за березень, а за потреби – за квітень 2021 року.

 


    До забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів  України

  У грудні 2020 року Урядом прийнято постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1282 та від 23.12.2020 № 1324, якими внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами), Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117, Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 (зі змінами), Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (зі змінами), Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751, Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632, та постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 „Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування”.

 Відповідно до зазначених змін з 1 листопада 2020 року:

 1) житлова субсидія може призначатися: на загальних підставах особам, які набули право власності на житло протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії, зокрема, шляхом успадкування, та особам, які не мають доходів і відповідно до законодавства звільнені від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (на сьогодні житлова субсидія їм може призначатися лише за рішенням комісії); за рішенням комісії домогосподарствам, у складі яких є особи, що офіційно працюють за кордоном у країнах, з якими Україною не укладено договорів про соціальне забезпечення, або перебувають за кордоном у період догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;

2) житлова субсидія не призначається, якщо загальна площа житлового приміщення перевищує 130 кв. метрів для квартир у багатоквартирному будинку, 230 кв. метрів для індивідуальних будинків (крім житлових приміщень, дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, багатодітних сімей, сімей, у яких на початок місяця, з якого призначається субсидія, проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування).

  У разі звернення до органів соціального захисту населення зазначених категорій громадян протягом листопада 2020 – грудня 2020 року житлова субсидія може бути їм призначена з урахуванням вже прийнятих змін.

Крім того, скасовано застосування граничного місячного соціального нормативу в межах яких держава надає громадянам пільги або субсидії на оплату комунальних послуг для дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, а також сімей, в яких проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування. Методичні рекомендації стосовно особливостей застосування доопрацювання програмних комплексів ,,Житлові субсидії”, ЄДАРП та АСОПД, зокрема щодо запровадження механізму повернення коштів неправомірно нарахованих пільг / житлових субсидій наданих громадянам у грошовій безготівковій формі будуть надані окремо ДП ,,ІОЦ Мінсоцполітики”.

 Також передбачена можливість призначення на загальних підставах житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги на дітей одиноким матерям особам, яким надається допомога по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, без вимоги обов’язковості сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи, при призначенні цих видів державної допомоги.

 При цьому, при обчисленні розміру житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги на дітей одиноким матерям враховувати до середньомісячного сукупного доходу зазначених осіб, а також осіб, які отримують щомісячну компенсаційну виплату, призначену непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, фактично отриманих такими особами доходів.

Крім того, відтепер до середньомісячного сукупного доходу осіб, яким надаються державні допомоги, розміру призначеної їм житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу, враховуватися не буде.


Щодо соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних  послуг

Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг є Програма житлових субсидій. Завдяки Програмі житлових субсидій малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово-комунальних послуг, а лише частину платежу, яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу. Житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), зокрема, якщо структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово- комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв’язку з тим, що управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ «Ощадбанк» (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі). Разом з тим, за наявності заборгованості житлову субсидію може бути призначено на наступний період за рішенням комісії, утвореної органами місцевого самоврядування, на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, з урахуванням обставин, що склалися.

Таким чином, найбільш вразливі категорії населення забезпечуються державною підтримкою. Крім того, існує механізм реструктуризації заборгованості споживачів з оплати житлово-комунальних послуг на підставі укладеного договору з надавачами цих послуг.

 


Постанова №1123 від 27 грудня 2019 р.

Зразок заяви для виплати пільг у грошовій готівковій формі

Про затвердження плану заходів щодо реалізації в області положень Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально – економічної політики і трудових відносин в Україні на 2019 -2021 роки